smeh

Kako po naravni poti povečati količino hormona sreče

Čeprav je vadba najbolj znana metoda povečanja proizvodnje endorfina, obstaja več živil in drugih načinov, ki lahko na naraven in varen način vplivajo na količino endorfina v telesu.

Kaj so endorfini?
Endorfini so kemikalije v možganih, ki zavirajo bolečino in negativne občutke, ki jih povzroča stres. Pomagajo tudi pri zagotavljanju pravilnega delovanja imunskega sistema.

Ko se raven endorfina zniža, lahko pride do občutkov tesnobe in depresije. 

Naravni načini povečanja endorfina v telesu

Poleg telovadbe lahko raven endorfina povečate na mnogo drugih načinov. Poglejmo kateri so to.  

Temna čokolada
Čokolada v svoji sestavi vsebuje tudi feniletilamin – endogena molekula ob zaužitju čokolade vpliva na tvorbo in izločanje hormona endorfina.

Začinjena hrana
Uživanje pekoče hrane povzroči, da možgani absorbirajo toploto, ki je posledica bolečine ob zaužitju pekočega. Kot rezultat, naše telo začne proizvajati več endorfinov za boj proti bolečini.

Alkohol
Uživanje alkohola sproži proizvodnjo endorfinov na določenih predelih možganov, povezanih z občutki užitka. Kljub temu pijte alkohol v zmernih količinah. 

Prijetna hrana
Čeprav uživanje začinjene hrane in čokolade povzroča izločanje endorfinov, tudi uživanje vam prijetne hrana spodbudi proizvodnjo endorfinov.

Ni samo hrana spodbujevalec tvorbe hormona sreče, tudi različne aktivnosti imajo svojo vlogo pri tem.  

Smeh
Otrok se v povprečju smeji približno 300-krat na dan. Na žalost, ko dosežemo odraslost, se njihovo število zmanjša na približno 17-krat na dan. Smeh dviguje raven endorfina, ki pomaga zmanjšati bolečino, povečati srečo in okrepiti imunski sistem.

Vadite z drugimi ljudmi
Za povečanje ravni endorfina vam ni treba ves čas telovaditi. Vendar pa namesto, da ves dan sedite in trpite, poskusite nekaj vaj s prijatelji. Spodbujali vas bodo.

Zaljubljenost
Zaljubljenost spodbuja proizvodnjo feniletilamin, spojine, ki spodbuja nastanek endorfin. Ker se je težko ves čas zaljubiti, tudi seks lahko dela čudeže

Uživajte v plesu
Ples ali poslušanje glasbe, zaradi katere se počutite veselo, poveča proizvodnjo endorfina. Vzamite mikrofon, inštrument ali zapojte svojo najljubšo melodijo.

Preživljanje časa na soncu
Sončna svetloba spodbudi tvorbo hormona sreče, kar vpliva na zadovoljstvo ob preživljanue časa na soncu. Pri tem pazite, da svojo kožo vseeno ne izpostavljate sončnim žarkom pre dolgo.

Meditacija
Ena izmed najboljših stvari, ki jo lahko naredite za svoje zdravje in srečo, je meditacija.

Občutek sreče in zadovoljstva je nekaj zelo prijetnega. Je pa zelo odvisen od ravni endorfina, hormona sreče, v našem telesu. Če se počutite potrto, žalostno ali že korakate proti depresiji, vzamite stvari v svoje roke in si s hrano ali katero od naštetih aktivnosti izboljšajte počuje.

Bodite srečni!  

KONTAKT

  • 040 900 648
  • rebika@t-2.si
  • Kolinska ulica 3, 1000 Ljubljana

Hitra povezava

Sledi nam na facebook

DELAVNI ČAS

PON-PET: 8.00 - 20.00

VIKENDI PO DOGOVORU NA ŠTEVILKO 040 900 648

© 2019 Vse pravice pridržane